Suzuki Vitara

Motory a prevodovky

Motory

Nová Vitara je poháňaná 1,6-litrovým benzínovým motorom M16 alebo 1,6-litrovým dieselovým motorom D16A. Pri možnosti benzín si vďaka zníženiu trenia v kombinácii s úsporou hmotnosti v motore a súvisiacich komponentoch uvedomíte vynikajúcu spotrebu paliva spolu s vysokým výkonom a krútiacim momentom. U vznetového motora vám zase nový EGR systém a elektronicky riadené VGT pomôže zažiť silný výkon pri nízkych emisiách a vynikajúcej spotrebe.

 

Príslušné hodnoty výkonu motorov sú:

Typ motora M16A D16A

Maximálny výkon 88 kW/88 kW 6 000 rpm/3 750 ot./min.

Maximálny krútiaci moment 156 Nm/4 400 ot./min. 320 Nm/1 750 ot./min.

 

Emisie CO2

Emisie CO2 novej Vitary sú nízke vďaka ultrapevnej oceli a ďalším úsporným opatreniam pri znižovaní hmotnosti v konštrukcii. Svojim dielom významne prispieva aj Auto Stop Start systém, ktorý vypne motor, keď vozidlo zastaví (napríklad na semaforoch). Suzuki dosiahlo pri benzínových motoroch s pohonom dvoch kolies a 5-stupňovou manuálnou prevodovkou hodnotu emisií CO2 123 g/km. Pri benzínovom motore, pohone 2 kolies a šesťstupňovej automatickej prevodovke dosiahla táto hodnota 127 g/km.

 

Prevodovky

Každá z prevodoviek novej Vitary reflektuje potrebu dosiahnuť excelentnú úroveň spotreby paliva, pocitu radenia a potlačenie hluku a vibrácií.

 

Manuálne prevodovky

Päťstupňová manuálna prevodovka je k dispozícii pre 1,6-litrový zážihový motor. Šesťstupňová manuálna prevodovka sa zase montuje spolu so vznetovým motorom s objemom 1,6 litra. Každý prevodový pomer manuálnej prevodovky je optimalizovaný tak, aby pomohol dosiahnuť vynikajúcu kombináciu výkonu a spotreby. Opatrenia, ako je protizávažie radiacej páky, umožnia hladké, radenie, ktoré prispieva k príjemnému zážitku z jazdy.

 

Automatické prevodovky

Šesťstupňová automatická prevodovka je k dispozícii pre 1,6-litrový benzínový motor. Široký rozsah prevodových pomerov umožňuje ich precízne ovládanie, čo pomáha zaistiť vynikajúcu odozvu pri nízkych rýchlostiach (napríklad, keď sa vodič rozbehne z pokoja alebo sa hýbe pomaly do kopca) a umožňuje, aby motor bežal pri nízkych otáčkach. Rozšírený blokovací rozsah podporuje akceleráciu, úsporu paliva a pokoj. Manuálny režim navyše umožňuje vodičovi meniť rýchlostné stupne pomocou páčok na volante.